Bogdan Sarbu, consilier independent, raport de activitate
RAPORT DE ACTIVITATE – iunie 2016-iunie 2017
SARBU BOGDAN-IOAN
Consilier local INDEPENDENT
Subsemnatul Sarbu Bogdan-Ioan, consilier local independent in cadrul Consiliului local Barlad, ales in urma alegerilor locale din 5 iunie 2016, prezint urmatorul raport pentru perioada iunie 2016- iunie 2017:
I. Activitatea desfasurata in cadrul comisiilor de specialitate ca membru in Comisia Protectia Mediului, Amenajarea Teritoriului Agricol si Turism, Cooperari, Asocieri si Programe, Piete Agroalimentare si in Comisia Invatamant, Cultura, Culte, Stiinta si Sanatate, Tineret si Sport, precum si ca observator in toate celelalte comisii de specialitate, este reprezentata de analizarea si dezbaterea proiectelor de hotarari aflate pe ordinea de zi, precum si propunerea unor modificari ale acestora care au si fost supuse votului in sedintele consiliului local.
Prezint cateva dintre interpelarile in cadrul acestor comisii:
– Identificarea de solutii privind rezolvarea problemelor financiare dar si a celor privind infrastructura cu care se confrunta Spitalul de Urgenta „Elena Beldiman” Barlad,
– Am solicitat in sedintele din august si septembrie 2016 urgentarea achizitionarii computerului tomograf, aprobata inca de la inceputul anului 2016,
– Prezentarea reclamatiilor din partea cetatenilor cu privire la reala problema pe care o reprezinta cainii fara stapan din municipiul Barlad,
– Amenajarea terenului pentru activitati sportive din cadrul Scolii gimnaziale „Iorgu Radu” Barlad, lucru nerealizat nici pana in acest moment,
– Am solicitat in mod repetat micsorarea tarifelor practicate de S.C. Compania de Utilitati Publice S.A. Barlad si am respins continuu argumentele aduse de initiatorul proiectului pentru majorarea acestora,
– Am solicitat in mod repetat lamuriri cu privire la motivarea majorarii tarifelor practicate de S.C. AQUAVAS S.A. pentru serviciile de apa, canalizare si epurare a apelor uzate,
– Am solicitat o mai buna si mai atenta gestionare a bugetului de venituri si cheltuieli al S.L.D.P. REISER S.A. Barlad cerand lamuriri privind rectificarile bugetare propuse,
– Am solicitat prezentarea activitatilor Centrului de Informare si Promovare Turistica Barlad, la care nu am primit pana in prezent niciun raspuns,
– Am solicitat diminuarea cheltuielilor cu activitatile cultural-artistice atunci cand plafonul propus a fost prea mare fata de amploarea activitatilor
II. Activitatea desfasurata in cadrul urmatoarelor sedinte ale Consiliului local Barlad:
– 12 şedinţe ordinare ale Consiliului Local municipal Bârlad;
-3 şedinţe de îndată ale Consiliului Local municipal Bârlad;
-6 şedinţe extraordinare ale Consiliului Local municipal Bârlad.
In cadrul celor 21 de sedinte ale consiliului local am sustinut toate proiectele pe care le-am considerat a fi in interesul Barladului si al barladenilor: reabilitarea strazilor, racordarea acestora la retelele de canalizare, demararea lucrarilor de canalizare pentru cartierele Munteni-Podeni, identificarea si constituirea unei rezerve de teren in vederea lotizarii pentru construirea de locuinte, expertizarea cladirilor cu risc seismic, investitii la diverse institutii de invatamant din Barlad. Am fost de acord si am sustinut prin vot initiativa domnului primar cu privire la proiectul amenajarii patinoarului pentru copii in Gradina Publica din Barlad.
Am sustinut permanent finantarea activitatilor de reabilitare a cladirilor Spitalul de Urgenta „Elena Beldiman” Barlad in vederea obtinerii autorizatiilor de functionare si pentru respectarea planului de conformare stabilit in cadrul consiliului local. Am sustinut, de asemenea, finantarea activitatilor curente ale unitatii spitalicesti, sustinerea financiara a cheltuielilor cu utilitatile, includerea tinerilor medici in cadrul programelor de locuinte de serviciu sau sprijinirea cu loturi de teren pentru construirea de locuinte in vederea fidelizarii acestora si mentinerii in cadrul comunitatii noastre.
Am solicitat ca acordarea de sprijin financiar catre persoane fizice sau persoane juridice fără scop patrimonial – asociatii ori fundatii constituite conform legii – sau culte religioase sa se faca in mod legal cu respectarea si aplicarea Legii nr. 350/2005 privind regimul finantărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităti nonprofit de interes general.
Avand in vedere interventiile aproape trimestriale asupra tarifelor pentru colectarea gunoiului menajer de la populatie si de la agentii economici, m-am opus permanent majorarii acestora solicitand cu argumentele pe care le-am adus diminuarea tarifelor pana la valoarea de aproximativ 5 lei/persoana/luna.
Am adus dovezi constand in fotografii de la baza sportiva a CSS Barlad cu modul incorect in care este depozitat gunoiul chiar de catre masinile S.C. CUP S.A. Barlad. Am solicitat crearea de conditii normale, intr-un mediu sanatos pentru desfasurarea activitatilor sportive ale copiilor din cadrul CSS Barlad.
M-am opus aproape sedinta de sedinta, ori de cate ori am intalnit aceasta situatie, irosirii banului public pe activitati asa-zis culturale sau sportive inventate doar pentru satisfacerea nevoii de publicitate a unor “personalitati” din conducerea orasului (a se vedea Festivalul casului, de exemplu).
Am prezentat reclamatiile din partea cetatenilor cu privire la reala problema pe care o reprezinta cainii fara stapan din municipiul Barlad si faptul ca actiunile de pana acum nu rezolva problema acestora.
Am solicitat ca in cazul cladirilor cu risc seismic ridicat ce necesita reabilitare, cum ar fi blocul 10 de pe strada Republicii, solutia adoptata sa nu fie demolarea lor, ci consolidarea lor, aceasta fiind in primul rand si dorinta locatarilor cu care am discutat personal.
In cadrul sedintei consiliului local din luna mai 2017, am facut public raportul de activitate al unui membru CA al SC Reiser SA in care acesta solicita sprijinul organelor competente de control ANAF, Curtea de Conturi, DNA pentru recuperarea prejudiciului constatat si prezentat in cadrul raportului de domnul Vasile Gita, intrucat acesta declara ca de-a lungul timpului societatea a practicat preturi si de trei ori mai mari decat pretul pietii.
Din punct de vedere al votului politic, precizez ca in sedinta ordinara din luna ianuarie am decis sa ofer PNL votul pentru viceprimarul municipiului Barlad, demonstrand, prin faptul ca am aratat presei votul meu, ca PNL si PSD aveau o intelegere prealabila cu privire la aceasta. Aceasta intelegere se extinde pe parcursul intregului an la toate proiectele cu sau fara miza pentru barladeni, lucru demonstrat si prin declaratia domnului primar in cadrul unei emisiuni televizate din luna iulie. De aceea, ma consider, pe buna dreptate, singura opozitie din cadrul consiliului local fata de conducerea majoritara PNL-PSD.
In cadrul mai multor sedinte ale comisiilor de specialitate si ale consiliului local, am solicitat lamuriri cu privire la masurile pentru recuperarea TVA din vanzarile de terenuri construibile din municipiul Barlad din perioada 2007-2011. Mentionez ca un raport-inspectie al ANAF cu nr. 876/30.11.2011 releva ca in aceasta perioada nu s-a achitat TVA din vanzarea de terenuri in suma de aprox. 23 de miliarde lei vechi si accesorii (dobanzi si penalitati) in suma de aprox. 21 de miliarde de lei vechi. Ca urmare, incepand cu 15.05.2013 pana la 15.03.2016, prin hotarari succesive anuale ale consiliului local s-au achitat lunar intreaga suma datorata ANAF din bani de la bugetul local. Acesta este motivul pentru care am solicitat Primarului municipiului Barlad, Directorului economic din Primaria Barlad si auditorilor din Primaria Barlad identificarea vinovatilor si imputarea acestora a prejudiciului creat daca nu se poate face recuperarea de la cumparatorii initiali. Nu am primit lamuriri nici pana in prezent.
III. Am participat la şedinţele de Consiliu de Administraţie ale Liceului tehnologic „Petru Rares” Bârlad in perioada septembrie 2016 – februarie 2017, ulterior fiind scos prin votul consilierilor locali din cadrul acestui consiliu de administratie (in urma unor modificari legislative care micsora numarul reprezentantilor consiliului local in cadrul acestor consilii de administratie).
Am participat la intalniri lunare cu cetatenii pentru a dezbate iniativele consiliului local si pentru a-i informa asupra activitatii mele in cadrul acestuia, precum si pentru a le afla problemele si doleantele.
Am facut deplasari impreuna cu domnul primar si specialisti din cadrul aparatului de specialitate al primarului la diverse pavilioane din cadrul Spitalului de Urgenta „Elena Beldiman” Barlad pentru a prezenta problemele stringente intampinate si pentru incercarea identificarii de solutii de rezolvare a acestora.
In calitate de consilier local am participat la manifestari artistice şi sportive cuprinse în Programul activităţilor cultural artistice şi sportive pe anii 2016 si 2017, atat cat mi-a permis programul zilnic disponibil.
M-am straduit sa am o colaborare buna cu presa locala atat scrisa cat si cea online pentru o buna si corecta informare a barladenilor privind activitatea mea dar si a celorlalti membri ai consiliului local, fapt mentionat si in emisiunea din 4 august 2017, realizata de Media TV, ce l-a avut invitat pe domnul primar. Mentionez ca am interpretat „acuzele” moderatorului in sens pozitiv, mai ales ca facea referire la o colaborare intensa si permanenta cu toata presa locala, lucru de care nu pot sa fiu decat mandru.
In continuarea mandatului, imi propun sa depun toate eforturile pentru sprijinirea Spitalului municipal de Urgenta „Elena Beldiman” Barlad in demersurile pe care le face unitatea pentru pastrarea gradului actual, pentru achitarea datoriilor acumulate de-a lungul anilor, pentru respectarea pasilor cuprinsi in planul de conformare stabilit cu Directia de Sanatate Publica Vaslui cu termen de finalizare sfarsitul anului 2020.
Imi doresc, de asemenea, sa conving autoritatile locale si conducatorii companiilor de utilitati publice sa renunte la a-si mai acoperi pierderile din buzunarul contribuabilului si sa faca eforturi pentru gasirea de solutii manageriale pentru eficientizarea companiilor pe care le conduc si reducerea costurilor suportate de cetateni.
Lasă un răspuns